28. desember 2014

After Eight

Myk mintkrem støpt inn i mørk sjokolade. Duften av mint sprer seg i nesen din når du åpner esken. Den lille sorte papirposen sjokoladen ligger i rasler når du tar ut sjokoladen for å putte den i munnen. Inne i munnen eksplodere der en fryd av en smak når du tygger hull i den mørke sjokolade og mintkremen sprer seg ut over smaksløkene dine.
Men her er det jeg blir ergerlig. Den sjokoladebiten man tar ut av den lille raslende posen er jo ikke større end at det kan ligge i en hul tann. Og når nået smaker så godt vil man jo gjerne ha munnen fylt litt mer opp enn bare en tann. Der sidder man og har lyst til å ta flere enn de 1-2 stykker der er normalt, for at man ikke oppfattes grådig. Ideelt hadde det vært hvis man kunne få dem i 200 grams plater som det meste annet gode sjokolade. Ja, ideelt hadde det vært om det var lov styrt at alt sjokolade skulle være 200 grams plater, og at en 200 grams plate var regnet som 1 porsjonspakning.
Når man så sidder i hyggelige middagsselskap med gode venner og familier, så forstår jeg ikke den kvinnelige tilgang til denne godbit av deilig smak. Der sidder de og biter den over 1-2 gange før den er spist opp. Er kvinner plutselig blevet til mus når de får en After Eight i hånden. Nei lad oss alle stå sammen i kampen om større stykker sjokolade til velbehag og fryd for folkets smaksløk!

2 kommentarer:

  1. Jeg spiser After Eight i flere biter og kom på deg og din fine og morsomme blogg. Siden jeg er din faste følger syns jeg det var på sin plass med en kommentar.

    SvarSlett
  2. spis den som du vil. jeg tar 2 i en jafs :-)

    SvarSlett