1. mai 2016

WEBER FEBER

Grill
Grill
Grill
Jeg elsker mat. Jeg elsker at grille mat. Jeg elsker kjøtt. Jeg elsker at grille kjøtt. Sikkert derfor jeg elsker at grille, fordi det som oftes, for meg i hvert tilfall, er kjøtt der blir grillet.
….eller sånn har det været hittil..
Jeg har haft en lille kuglegrill her på terrassen i nr. 18.
Nr. 18 er husnummeret der vi bor i vårt hus på gaten vi bor på i Stavanger. Stavanger der ligger i det såkalte matfylket Rogaland. Så det er vel om noen plass naturlig at der grilles mat, og da især kjøtt på terrassen i Nr. 18
På hytta har vi også grill. Ikke bare 1. Men flere. Et par av dem er av den standard at de snart burde opphugges i et metalretursystem og lages om til blikdåser. Stort sett grilles der på hytta på den store bålpanne. Den er god at grille på direkte varme, men på grunn av størrelsen trenger den ca en palle med kull hver gang man skal fyre opp i den.
Jeg har lenge hatt lyst på en ny WEBER kuglegrill på terrassen i Nr. 18. Den lille kuglegrill vi har er dog også en WEBER, men det er den lille av typen. Kjøpt brukt på FRETEX i øvrig. Ikke mye kjøtt der kan være på den. Og så er den mest til direkte varme, og jeg har lyst til å lære å mestre å grille herlige retter på indirekte varme. For det har jeg hatt anledning til å smake et par ganger og det har vært grilltastisk smak!
Men kona har sakt at jeg kan ikke bare gå og kjøpe en sånn 57’er
(ja du som har litt greier på WEBER vet at 57’er betyr kuglegrill i 57 cm diameter) Så når kona sier sånn, så er det sånn. En sånn 57’er GBS One touch som jeg har lyst på koster jo også immerveæk 2.700,- her i Norge.
Hest.
Hest, hva har det med grill å gjøre ut over at det er godt å grille. Ikke helstekt hest, for det krever en ganske stor grill. Men et par gode hestebøffer er ikke at forakte. Utover det har jeg ikke peiling på hest. Men så en dag satset jeg 120 kroner på RIKSTOTO. Her kan man vinne penger uten å ha peiling på hest. Det var en lørdag, og vi hadde vært på handel, Kona og jeg. Vi hadde også vært forbi PLANTASJEN hvor de forhandler WEBER Griller. Men konen sa nei, ikke i dag. Men lykken står den kække bi. For da vi senere den dagen ut på ettermiddagen sitter i sofasen med en kopp kaffe, tikker der en sms inn på telefonen. Det var fra RIKSTOTO.
Der stod:
GRATULERE!
Du har vunnet 2.608,- på din kupong!
Hurra hura for meg. Gjett hva jeg sa til kona da?!
Nå går jeg og kjøper meg en ny Grill. En ny WEBER Grill.
Nå har jeg hatt WEBER’eren i en lille månedes tid. Og der grilles og grilles, og det smaker bare så godt.
Og det er kvalitetstid for meg å stå og ordne til.
Tenne opp i grilltenneren.
Gå på butikken og utvelge kjøtt.
Sitte på nettet og se på alt det utstyr jeg nå kan ønske meg til jul og fødselsdager.
Og det er jo en bonus for kona. Nå trenger hun ikke bruke så mye energi på å tenker over hva hun ska kjøpe til meg, og likavel ende ut med å kjøpe strømper og slips til meg. Nå er listen lang over ting jeg ønsker meg til min nye WEBER GBS. For nøj man kan få mye kjekt utstyr til den, og det er ikke lengere bare Kjøtt der skal grilles.
Der skal grønsaker på.
Der skal bakes.
Der skal lages pizza.
Der skal røges fisk og kjøtt.
…og sikkert mye annet som jeg finner på.
Jeg har fått Feber.
Jeg har fått WEBER FEBER!!
And i love it!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar