31. mai 2015

Kokos

Bildet av en flekket kokosnøtt ser fantastisk delikat ut.
En bounty sjokoladebar der er delt i to ser fristende dejlig ut.
Men Jeg kan ikke ha det.
Jeg kan ikke ha det innen forbi mine tenner. Ej heller uten for min tenner.
Kokos.
Som barn var det den sjokoladebaren vi fikk når vi var på tur.
Kjøpt i Tyskland til en billigere penge enn i Danmark hvor jeg er født og oppvokst.
Kjøpt fordi jeg tror min kjære mor tror at kokosnøtt er tross alt sundere enn karamell og nougat som der finnes i de gode sjokoladebare.
Kokos er ikke en grønsak eller frukt mor!
Jeg kan ikke ha det.
Det er som at tykke i isopor, eller flamingo, som isopor heter på mitt moderspråk Dansk.
Har mann tatt en bit av noe med kokos, så kan man sitte og tykke kokos i lang tid etter på.
Det sitter i tenner og gummer og man klare så vidt å bli kvitt det ved å børste tenner.
Nej, gi kokosnøttene til sjimpansene i dyreparken, og gi meg et reelt stykke sjokolade uten kokos, så jeg slipper å sitte å tygge drøv i lang tid etterpå.
Jeg kan ikke ha det.
Kokos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar